ششم ابتدایی دبستان شاهد پسران آمل
آموزشی
شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:47 ::  نويسنده : علی مهدوی

دانلود نمونه سوال درس 12 اجتماعی ششم

دانلود نمونه سوالات درس ۱۴ اجتماعی ششم

دانلود نمونه سوالات ششم

دانلود نمونه سوالات درس ۱۳ اجتماعی ششم

دانلود نمونه سوالات ششمدانلود نمونه سوال اجتماعی ششم

 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:46 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانلود نمونه سوال درس 12 اجتماعی ششم

نمونه سوال درس ۱۵ اجتماعی ششم 

       

 نمونه سوال درس ۱۶ اجتماعی ششم 

      

 

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 7:45 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانلود نمونه سوال اجتماعی ششم

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : علی مهدوی

نکات کلیدی علم آمار(ریاضی ششم ابتدایی فصل ششم)

1-به علم جمع آوری اطلاعات،سازماندهی و بررسی آنها علم آمار می گوییم.

2- به اطلاعات جمع آوری شده،داده های آماری می گوییم.

3- به جدولی که اطلاعات جمع آوری شده را وارد آن می کنیم جدول داده ها می گوییم.

4- به همه ی اعضای واقعی و فرضی موضوعی که قصد جمع آوری اطلاعات درباره ی آن را داریم جامعه آماری می گوییم.

5- به تعدادی از اعضای جامعه که معرّف ویژگی های جامعه باشند نمونه آماری می گوییم.

6- به انتخاب تعدای از افراد یک جامعه به عنوان نماینده آن جامعه،نمونه گیری می گوییم.

7- انواع روشهای نمونه گیری

7-1- نمونه گیری تصادفی ساده

7-2- نمونه گیری منظم یا سیستماتیک

7-3- نمونه گیری طبقه ای

7-4- نمونه گیری خوشه ای

تذکر : با انواع روش های نمونه گیری و به طور کل با علم آمار در سالهای آینده بیشتر آشنا خواهید شد.

8- برای مقایسه و بررسی بهتر داده های آماری از انواع نمودار ها استفاده می کنیم.

9- نمودار میله ای :

برای مقایسه تعداد داده ها و همچنین پیدا کردن بیشترین و کمترین داده ها از نمودار میله ای استفاده می کنیم.

10- نمودار خط شکسته :

برای نشان دادن تغییرات برای مثال تغییرات در قیمت مواد خوراکی یا تغییرات در قیمت طلا یا تغییرات دمای هوا در طول ماههای یک سال از نمودار خط شکسته استفاده می کنیم.

 11- نمودار تصویری :

گاهی وقتها به جای داده های واقعی از مقدار تقریبی آنها استفاده می کنیم به طور مثال در مطالعه و بررسی میزان تولید برنج در استانهای شمالی کشور به جای هر تن (1000 کیلوگرم) از یک شکل به مانند استفاده میکنیم.

مثال : برای نمایش 8324 کیلوگرم ابتدا آن را با تقریب کمتر از ده هزار گرد می کنیم که حاصل برابر 8000 کیلو گرم می شود یعنی 8 تن که آن را با شکل  ⊚⊚⊚⊚⊚⊚⊚⊚ نمایش می دهیم.

12- نمودار دایره ای :

در این نمودار یک دایره ای رسم کرده و آن را به بخشهای کوچکتر تقسیم میکنیم و سهم هر بخش را به صورت درصد محاسبه و روی نمودار و داخل محوطه ی تعیین شده نشان میدهیم.

پرسشنامه تعیین میزان توانایی دانش آموزان در انجام تکالیف مربوط به فصل های کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی

                 رتبه

فصل

1

بسیار خوب

2

خوب

3

متوسط

4

ضعیف

5

بسیار ضعیف

1- فصل اول

 

 

 

 

 

2- فصل دوم

 

 

 

 

 

3- فصل سوم

 

 

 

 

 

4- فصل چهارم

 

 

 

 

 

5- فصل پنجم

 

 

 

 

 

6- فصل ششم

 

 

 

 

 

7- فصل هفتم

 

 

 

 

 

8- فصل هشتم

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم توسط معلمان و دانش آموزان دبستان شاهد پسران آمل

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : علی مهدوی

کارتون (کارتون انيمه شده) چيست؟ هنر در حرکت (متحرک سازي) چيست؟
يک کارتون انيمه شده يک فيلم كوتاه براي سينما يا برنامه تلويزيوني يا صفحه کامپيوتري است که با طرح دستي (يا بوسيله ي کامپيوتر شبيه نقاشي دستي) ساخته شده است که شامل نوعي ساختار داستاني و يا طرح است (حتي اگر خيلي کوتاه باشد). اين زمينه جداي از بحث انيميشن يا فيلم انيمه شده است و تعاريف آنها را دنبال نمي کند.اگرچه کارتون ها مي توانند از عوامل انيميشني مختلفي استفاده کنند اما همه آنها شاخه هايي از متحرکسازي هستند.

هنر در حرکت - متحرکسازي (ُTraditional Animation) بدون شک طراحي يکي از بارزترين جلوه هاي هنر متحرکسازي است. همچنانکه اولين تجربه ها و ساخته ها در زمينه متحک سازي، ابتدا بر روي کاغذ بود و سپس بر روي فيلم منتقل شد، امروزه نيز بخش عظيمي از توليدات اين هنر همچنان از فن ظريف طراحي بهره مي گيرد. يکي از وسيعترين فنون رايج در زمينه متحرکسازي، شيوه نقاشي متحرک است. گستردگي حيطه اين هنر، انيماتور را قادر ساخته است تا هر لحظه که بخواهد به هر يک از خصوصيات انساني، حرکت و زندگي ببخشد. با طرح هاي متحرک مي توان افکار، اعمال، حالات و احساسات خاص را به بهترين شکل مجسم نمود. با خطوط و انحناهاي آن مي توان تماشاگر را به دنيايي فراتر از تجربيات واقعي برد تا لحظاتي را در دنيايي ديگر سير کند. هنرمندان انيماتور با طرح هايشان مي توانند انسان را در پيمودن فاصله زياد بين ذهنيت و عينيت، تصور و واقعيت همراهي کنند.

كارتون

انيماتورها با زبان طراحي مي توانند ادراک و انديشه خود را مستقيما بيان کنند. با طرح هاي متحرک، تصوراتي که در ذهن آنها موج مي زند، قابل ديدن مي شود. در بسياري از روشهاي متحرکسازي گرچه از طراحي مستقيما استفاده نمي شود ولي بدون شک براي پي ريزي اوليه توليد يک فيم متحرکسازي، حتي در سطح نقاشي هاي ساده، از طراحي استفاده مي شود. طراحي در متحرکسازي، واقعيت نيست، بلکه تجسم نمادين واقعيت است. ترکيب خطوط متحرک و بکارگيري فنون و بافتهاي گوناگون، در واقع خصوصيات روحي انيماتور را در معرض نمايش خواهد گذاشت. نقاشي متحرک، هنري در حرکت است. در يک فيلم نقاشي متحرک، طرحها عليرغم سکوني که در کارهي چاپ شده دارند، ساکن نيستند. طرحها در فيلم زنده ميشوند و اين کيفيت "زندگي " است که اهميت دارد نه کيفيت يک کادر از يک تصوير معين. (برگرفته از کتاب آموزش متحرکسازي)براي چند دهه، ايجاد ارتباط بين طراحان گرافيک ايستا (static design) و طراحان گرافيک متحرک (moving design) يکي از مشکل هاي اساسي بود. شک نيست که هر دو طرف در امر ارتباطهاي تصويري و تهيه اطلاعات به روش خاص خود به طرز موثري شرکت دارند. در حال حاضر، لازم است هر دو گروه، به دليل بهره گيري از روشها و ابزارهاي جديد توليد، مشکلات يکديگر را بيشتر درک کنند. نويسندگان، تصوير را مي نويسند، مهندسان برق، آنرا منتقل مي کنند، تهيه کنندگان، ترتيب ساخته شدن آن را مي دهند و تنها تصويرسازان هستند که مي توانند تصوير را بسازند. در زمان خلق طراحي متحرک براي تلويزيون، سينما و ويدئو، يک درک مهم مورد نياز است، و آن اينکه ، اصولا کار طراحي متحرک چيست و چگونه مي توان مراحل گوناگون فني را پيمود و يک طراحي متحرک ساخت و به فيلم منتقل کرد. در اينجا دانستن اين نکته ضروري است که ما با زبان هاي گوناگون طراحي به شرح زير سروکار داريم: 1- طراحي ايستا، که بيشتر از طريق چاپ توليد ميشود.2- طراحي متحرک، که بيشتر بر روي فيلم و نوار براي سينما و تلويزيون تهيه ميشود. طراحي ايستا در سازماندهي اصل شکل ها، ترکيب بندي و چگونگي قراردادن حروف، داراي اصول خاص خود است و تلاش بر اين است که به وسيله آن، تاثير فوري و مطلوب ايجاد شود. از آنجا که کار به صورت چاپي ارائه ميشود، بنابراين بيننده مي تواند آنرا با فرصت کافي مشاهده کند. در مقابل طراحي متحرک همگام با زمان در حال حرکت است و ممکن است هر بخش طراحي تنها براي چند ثانيه نشان داده شوند و مهم دستاورد و تاثير نهايي طرح است. تصوير مي تواند هر چيز باشد: طرحي ساده، توده اي گل رس، عروسک خيمه شب بازي يا هر چيز ديگري اما نقاش "زندگي" و "مفهوم" را با ايجاد تحرک در آن تصاوير، زنده مي کند. حرکت بيانگر داستان، شخصيت (کاراکتر) و مايه فيلم است. در اين گونه فيلمها ، سعي ميشود که در تماشاچي، انتظار يا کنجکاوي خاصي به وجود آيد و سپس احساس مربوط به آن در ادامه فيلم از بين مي رود و اين جريان، در تماشاگر، ايجاد کشش مي کند. همانطور که پيش از اين نيز اشاره شد، حرکت ، روند زمان را مي آفريند. به گونه اي تنگاتنگ با موسيقي، گفتگو و ديگر عناصر صوتي فيلم، ارتباط مي يابد و بالاخره، حرکت، شعبده اساسي تکنولوژي فيلم هاي سينمايي است. اگر در کار طراحي متحرک، ارتباط نزديک و هماهنگي با عوامل مرتبط با پيام – چون موسيقي – برقرار باشد، موفقيت بيشتري بدست خواهد آمد. موفقيت طراحي متحرک به اين عوامل جانبي که حتي پراهميت تر از خود طراحي است، بستگي دارد. تمام حرکت ها بر مبناي علم جنبش و نيرو (kinetics) است. بر خلاف طراحي ايستا که نمي تواند تغيير شکل دهد، طراحي متحرک مي تواند همواره تغيير کند. اين دگرگوني ها گاهي غيرعادي هستند، مثلا در نقاشي متحرک، يک شکل مي تواند در هوا حرکت کرده، بسيار کندتر از يک جسم زنده به زمين فرود آيد. بنابراين يک طراحي متحرک، به شدت يک جسم زنده، در معرض قوانين فيزيکي نيست.در نتيجه طراح طرح هاي ساکن، کار خود را بصورت واقعي ارائه مي دهد. اين کار عبارت است از ترکيب بندي واقعي که مانند طبيعت بيجان است. کار او کاملا مستقل است و اگرچه چاپ و فرآيند توليد، عوامل اثرگذارنده اي هستند، در حد امکان به اصل نزديک مي باشد. از طرف ديگر کار طراحان سينما و تلويزيون، متحرک و فعال است.

بيشتر طرح ها همگام با زمان و مکان در حرکت هستند و بيننده نيز با گذشت زمان، از آنها لذت مي برد. تنظيم نهايي کار طراحان گرافيک، اغلب در آخرين مرحله فرآيند توليد انجام مي شود. يعني پس از نمايش بر پرده سينما يا صفحه تلويزيون و يا در خروجي کامپيوتر.

در طرح هاي گرافيک در رسانه هاي همگاني، تماشاگر فقط بيننده است و خود را بعنوان عاملي در صحنه نمايش به حساب نمي آورد، هرچند علاوه بر جلب توجه او، برانگيختن عواطف وي نيز يک ضرورت است. به هر حال در آفرينش طرح هاي گرافيکي به دلايلي چند، پيوندهاي بسيار مستحکمي بين طراحي گرافيک متحرک و علم حرکت و جنبش وجود دارد.

 

منبع: از وبلاگ آستا
برگرفته از کتاب متحرکسازي شخصيتهاي کارتون
برگرفته از کتاب گرافيک در عنوان بندي فيلم
برگرفته از کتاب آموزش متحرکسازي

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : علی مهدوی

دانش آموزان ششم الف دبستان شاهد پسران آمل

شاد و سرحال ، به امید آینده ای روشن

  

ششم ابتدایی

دبستان شاهد پسران آمل

نقاشی های متحرک

 

 

 

 

 

 

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:23 ::  نويسنده : علی مهدوی
 

لطفا برای دانلود نمونه سوالات ششم ابتدایی

به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...
 
دانلود فیلم میدان نقش جهان(میدان امام)

 

دانلود فیلم مسجد امام(مسجد جامع عباسی)

 

دانلود فیلم مسجد شیخ لطف الله

 

دانلود فیلم کاخ عالی قاپو

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:15 ::  نويسنده : علی مهدوی
اهمیت برنامه ریزی تحصیلی

امور درسی یکی از مهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبه‌های زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داشته باشد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هیچ کاری بدون برنامه ریزی فعالیتی کامل نخواهد بود. بویژه مسائل درسی و تحصیلی بیشتری دارند، مدت زمان در آنها مهم است و ... .

فواید برنامه ریزی تحصیلی

به روشن شدن اهداف کمک می‌کند.

زمانی که فرد اقدام به تهیه یک برنامه تحصیلی برای خود می‌کند توجه بیشتری به اهداف برنامه مبذول می‌دارد. و این کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از اهداف پیدا کند و آنها را دسته بندی می‌کند. اهداف طولانی مدت و کوتاه مدت را تشخیص دهد و هیچیک را فدای دیگری نکند.

از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

همچون سایر امور زندگی مسائل تحصیلی نیز از لحاظ تنظیم وقت و زمان دارای اهمیت هستند. برنامه ریزی به فرد کمک خواهد کرد، استفاده مفیدتری از مدت زمانی اختیار بکند و از اتلاف وقت خود جلوگیری نماید. مسأله وقت در برخی موارد تحصیلی همچون نزدیکی امتحانات و در حین برنامه ریزی برای کنکور اهمیت شایان توجهی دارد. از دست دادن وقت برابر خواهد بود با از دست دادن بسیاری از موفقیتها در آینده.

از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

استفاده از یک برنامه ریزی استاندارد و با اصول صحیح علمی به فرد کمک خواهد کرد انرژی و توان ذهنی خود را بیهوده به هدر ندهد. در این نوع برنامه ریزیهای استاندارد عمدتا روشهای مفیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب خواهد شد، فرد بیشترین استفاده را از توان ذهنی خود بکند و از اتلاف آن جلوگیری کند. به یک مثال توجه کنید، در برنامه ریزی تحصیلی بر مبنای یافته‌های روانشناسی اصل در نظر گرفته می‌شود، با این محتوا که بعد از مدتی (حدود 45 دقیقه) بعد از شروع مطالعه و یادگیری منحنی یادگیری بسیار پائین می‌آید، بطوری که فرد یادگیری خوبی بعد از این زمان نخواهد داشت، مگر اینکه یک استراحت کوتاهی داشته باشد. با در نظر گرفتن اصولی از این قبیل ، فرد برنامه ریزی تحصیلی خود را طوری انجام می‌دهد تا هر 45 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی داشته باشد تا دوباره با تجدید قوای ذهنی شروع به یادگیری نماید.

اصول صحیح برنامه ریزی تحصیلی

اهداف خود را روشن کنید.

برای برنامه ریزی در کلیه امور باید اهداف دقیق و روشنی داشته باشید. این مسأله در برنامه ریزی تحصیلی حائز اهمیت فراوانتری است. برای خود روشن کنید اهداف بلند مدت شما کدامها هستند، اهداف کوتاه مدت کدامها هستند: مثلا:

  • هدف بلند مدت: قبولی در کنکور تجربی دانشگاه سراسری امسال
  • هدف کوتاه مدت: مطالعه فلان دروس در این ماه یا در این هفته

اهداف خود را زمان بندی کنید.

زمان دقیقی برای هر یک از اهداف کوتاه مدت تعیین کنید. مثلا تعیین کنید که مطالعه چه دروسی را در چه مدت زمانی به اتمام خواهید بود.

مطالعه دروس را به صورت موازی انجام دهید.

برخی افراد از شیوه مطالعه تک درسی استفاده می‌کنند. مثلا یک هفته برای یک درس. این شیوه موجب خستگی ذهنی و کاهش بازده یادگیری در آنها می‌شود. توصیه می‌گردد به جای روش تک درسی از شیوه موازی استفاده کنند. به این ترتیب که دو یا سه درس را برای مدت زمان معین انتخاب کنند و مطالعه کنند. به این ترتیب خواهند توانست از خستگی ذهنی جلوگیری کنند. هر چقدر تنوع در زمان بندی مطالعه این دروس بیشتر باشد به همان اندازه از خستگی ذهنی بیشتر جلوگیری خواهد شد. به برنامه‌های زیر با تنوعهای متفاوت توجه کنید.

مطالعه درس فیزیک ، شیمی ، ادبیات در یک هفته شامل 2 روز اول فیزیک ، 2 روز دوم شیمی ، 2 روز سوم ادبیات ، مطالعه درس فیزیک ، شیمی ، ادبیات در یک هفته شامل صبح ، فیزیک - ظهر ، شیمی - عصر ، ادبیات توجه کنید که برنامه ریزی دوم از لحاظ تنوع مناسبتر است، چون در یک روز 3 درس مورد مطالعه قرار می‌گیرد، در حالیکه در روش اول هر 2 روز یک درس و این احتمال بیشتری دارد که موجب خستگی ذهنی شود.

تناسب میان دروس را رعایت کنید.

در برنامه ریزی برای مطالعه دروس خود تناسب ، مسأله مهمی است. به عبارتی تنوع در انتخاب دروس نیز مهم است، انتخاب درسهای فیزیک ، شیمی ، ریاضی در یک مدت زمان مشترک کارآیی خوبی نخواهد داشت. شیوه مطالعه این دروس به یکدیگر نزدیک است و خستگی بیشتری به همراه خواهد داشت. همه آنها با انواع فرمولها سر و کار دارند و این تداخل مطالب را پیش خواهد آورد. بنابراین بهتر است از چنین ترکیبی استفاده کنید: شیمی ، ادبیات ، فیزیک ، یا اگر از شیوه دروسی استفاده می‌کنید که بهتر نیز هست شیمی و ادبیات - فیزیک و بینش - ریاضی و زیست شناسی.

استراحت را در برنامه ریزی خود فراموش نکنید.

در مطالعه تمام وقت خود مثلا زمانیکه برای کنکور یا برای امتحانات برنامه ریزی می‌کنید علاوه بر استراحتی که هر 45 دقیقه یکبار و به مدت یک ربع برای خود در نظر می‌گیرند، هر چند ساعت یکبار مدت زمان طولانیتری برای استراحت مثلا نیم ساعت تا 45 دقیقه در نظر بگیرید و استراحت طولانیتری برای پایان هر مقطع زمانی (مثلا یک هفته ، یک ماه) و شروع مقطع در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال دانش آموزی که برای یک هفته خود مطالعه درس شیمی و ادبیات را انتخاب کرده است، بطوری که هر روز صبح شیمی و هر بعد از ظهر به مطالعه ادبیات می‌پردازد. در فاصله هر 45 دقیقه مطالعه ، یک ربع استراحت می‌کند و هر 3 چهل و پنج دقیقه یک استراحت 45 دقیقه‌ای برای خود دارد. در پایان هفته که بعد از ظهر جمعه را در نظر گرفته است بطور کامل به استراحت می پردازد تا هفته بعد را برای مطالعه
فیزیک و زیست شناسی در نظر گرفته است با انرژی بیشتری شروع کند.

برنامه ریزی برای طول سال تحصیلی

برنامه ریزی برای طول سال تحصیلی اندک تفاوتهایی با سایر برنامه ریزیهای تحصیلی مثلا آمادگی برای کنکور دارد. به این صورت که اهداف شما با اهداف مدرسه در هم می‌آمیزد و شما برای برنامه ریزی درسی خود تا حدی از برنامه ریزی مدرسه تبعیت می‌کنید. با اینحال شما در کنار اهداف برنامه ریزی شده مدارس که برای شما تعیین می‌کند در چه روزی به مطالعه کدام دروس بپردازید، اهداف خود را در راستای همان دروس تنظیم کنید و سایر اصول برنامه ریزی را نیز رعایت کنید.
 

گردآورنده : علی مهدوی

پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 21:13 ::  نويسنده : علی مهدوی

 

دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند.
  • جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند.
  • می‌خواهند مطرح شوند.
  • دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند.

از ویژگیهای دیگر این دانش آموزان

  • دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری
  • استفاده از قیاس در صحبت کردن
  • ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف
  • عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج
  • یادگیری از روی ابتکار شخصی
  • عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و...)
  • صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور
  • طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان
  • نگاه کردن با دقت به اشیا
  • اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران
  • مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا
  • شور و نشاط و مشغولیتهای شدید جسمانی
  • ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...)
  • دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها
  • استفاده از نظرات و اشیا برای دستیابی به یک هدفی معین
  • پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.
  • طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود.
  • میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات 
  • علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان
  • فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه و سایر رسانه‌ها نشان داده می‌شود.
  • استفاده از اکتشاف یا تجربه
  • بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان 
  • مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان
  • معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها
  • دست کاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید
  • علاقه‌مندی به فشرده‌سازی و خلاصه‌نویسی مطالب

شاد باشید

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ششم ابتدایی دبستان شاهد پسران آمل و آدرس shahedamol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 415
بازدید کل : 55847
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content